Zoeken in deze blog

vrijdag 19 januari 2018

Er is een hoek af...

.... maar dat kan geen kwaad!


Hoe stond het alweer omschreven in de Burda
'een eenvoudige sportief shirt met schuine deelnaden & wijde mouwen met omslag'



Meer moet ik daar ook niet aan toevoegen want beter en korter kun je dit patroon niet omschrijven.
Het zat in één wip in elkaar want ik liet de zakken achterwege omdat mijn stof te dik was. 
Het zou er toch op het einde van de rit nooit netjes uitzien. 
Dus...een wijze raad: steek geen energie in zaken die niets opleveren!




De toekomst van deze sportieve sweater ziet er rooskleurig uit:
aantrekken - wassen - drogen  - aantrekken - wassen - drogen - ...

Neopreen verwerkt niet alleen héél gemakkelijk is het ook nog eens werkbesparend want deze sweater zal ik nooit moeten strijken! #meervandat



tip: teken zeker een maat kleiner- of misschien zelfs twee - door want het model valt wijd!
#goudenraadvanmazella




patroon: Burda - sweatershirt nr 111 - 02/2017

13 opmerkingen:

  1. Oh, heel mooi, staat je goed! En toffe kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Merci.... en ja aubergine had ik nog niet in mijn kleerkast ;) !

      Verwijderen
  2. Snel klaar, achteraf geen strijkwerk, en 't staat je nog goed ook! Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. minder strijkwerk is altijd een pluspunt, dat vind ik ook!

      Verwijderen
  3. Super tof! Door de stofkeuze blijft de trui ook mooi 'staan', heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. het is inderdaad iets 'stijvere' stof waardoor de sweater zijn vorm behoudt maar stevige tricot of bouclé is ook een mogelijkheid hoor.

      Verwijderen
  4. Top-maaksel, krachtige blogpost! Meer moet dat niet zijn ;-)
    Of toch, 'k zal dit pinnen, ik zie daar wel een mogelijkheid voor mezelf in!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi en een geweldige kleurenblock. Eenvoud is vaak het beste. Ik zie helmaal dat dit echt een topper voor je is.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel tof, zalig hé zo'n maaksel dat je niet moet strijken, heb ik met de Fran Jurk (LMV) ...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, deze is geweldig en staat je super!!! Ik ben fan van het model en de kleurencombinatie!! Ge hebt chance dat ik niet om de hoek woon want ik kwam 'm lenen en bracht 'm nooit meer terug :p

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Superleuk! Ik ben fan van de colorblock. Zowel de kleuren als snit staan jou supergoed.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De neopreen dit ik gebruikte bestaat uit twee kleuren (rechts en averechtse kant ;) ) Dat geeft een extra touch aan het geheel hé.

      Verwijderen

Opmerkingen, tips, leuke reacties?.... Laat maar horen!
Ik lees met plezier je opmerking!!!

SEARCH