Zoeken in deze blog

maandag 15 augustus 2016

Zelfmaakmode voor een tiener van 35 jaar! #herfst

Een plattelandsdochter werd citychick!


Evamaria nam me mee naar Singapore en het was een reis dat ik NOOIT meer zal te vergeten. Onmiddellijk zag ik dat alles daar strak & clean was. Er loopt daar precies niets fout want alles oogt zo netjes. Je wordt meteen vrolijk als je daar bent en het geeft je een fantastisch vrij gevoel!


















NEE, ik ben daar natuurlijk niet echt geweest. #wishfulthinking  Ik nam gewoon #schaamteloos de tekst over uit haar boek Urban Style. De manier waarop zij het patroon had omschreven deed me meteen zin krijgen om deze jurk te maken. Er lag nog een schone stretchsatijn van Fragile in mijn stoffenkast. Eigenlijk lag het daar al veel te lang maar echt VEEL te lang! #zonde


Wat me opvalt als ik modebladen bekijk is dat de mode wijder & langer wordt dus dit jurkje moet ook in jouw kast hangen! Al moet ik wel toegeven dat langere jurken, zo net onder de knie, totaal mijn ding niet zijn want dan lijkt ik... pff... nergens op!















Ik volgde bijna slaafs de stappen die Eva netjes had uitgetypt! Hier en daar voegde ik mijn ding toe.
* Het voorpand dat verknipte ik niet omdat mijn print al druk genoeg waardoor het contrasterende
   stiksel niet zou opvallen.
* De mouwen plooide ik om zodat de mooie kant van mijn stof te zien is en niet die saaie witgrijze
   binnenkant.
* De halsboord werd afgewerkt met een beleg dat ik zelf tekende. Klinkt moeilijk maar het is poepsimpel!
* Maat S zat onmiddellijk perfect. Dikke pluim voor Eva!



Een kleine opdracht: zoek de naad in het achterpand.
Gevonden???


EN NU..... 
Het moment waar jij zeker op zat te wachten?
Heb ik het juist of niet?
Hoe ziet dat kleed eruit rond mijn lijf?
Oordeel zelf en laat je ongezouten mening zeker achter 
en weest gerust ik kan tegen een duwtje.





stof: Mon depot - stretchsatijn
patroon: singapore soul - Urban style by EvaMaria

Ik vond zelfs nog een leuke lange ketting en bijpassende oorringen! Ja, accessoires zijn ook belangrijk!

26 opmerkingen:

  1. Ik vind het top! Een boek dat ik nog niet heb! Maar misschien toch maar op mijn lijstje zetten, ook al is Tess nog maar 4 :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zelf zou ik zo'n model nooit moeten dragen, maar jou staat het wel hoor!
    Wikkelgatjes (eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zelf zou ik zo'n model nooit moeten dragen, maar jou staat het wel hoor!
    Wikkelgatjes (eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het jou wél goed staan!!!
    En dat meen ik, want zou ik het niet vinden, dan zou ik hier gewoon stillekes zwijgen :p

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben ook fan van dit model. Heel stijlvol en past je goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Supermooi! Staat je prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo'n model zie ik heel graag, maar niet iedereen staat ermee... maar jij dus wel!!!

    En geweldig stofje heb je gekozen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een tiener van 35, klinkt goed.:-) Staat je prachtig trouwens, deze jurk zou ik ook wel in m'n kast willen. Alleen vrees ik dat ik hier en daar wat centimeters te veel heb...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Staat je mooi! En die kleuren staan ook zo mooi, warm.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi! Ik heb zelf al getwijfeld als ik er mee zou staan, misschien was dit net hetgeen ik nodig had om mijzelf over de streep te trekken!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh, zo geweldig goed! De stof heeft mijn kleuren en het model is helemaal mijn stijl (duh!) dus yep: schot in de roos!
    (En dankjewel voor de lieve complimenten x)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Van mij alvast een duwtje verder dat podium op, je staat er super mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat model is gewoon gemaakt voor uw lijf, ik vind het prachtig!
    Hahaha, ik twijfelde over dit stofje en klikte het uiteindelijk niet in het mandje, wat een spijt heb ik daarvan!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Blijven we niet allemaal tieners? Gij kunt alleszinds deze modellekes nog aan. Schoontje!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het zit er geweldig uit als je het draagt! Perfect! En hoe goed ik ook kijk, ik zie de achternaad niet. Chapeau!

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerkingen, tips, leuke reacties?.... Laat maar horen!
Ik lees met plezier je opmerking!!!

SEARCH