Zoeken in deze blog

donderdag 21 juli 2016

Zachte veren.... heb jij die al eens gebruikt?

kamp & verkleden = ideale combinatie


Op kamp gaan vond ik altijd leuk! Wat zeg ik? Dat was de tijd van mijn leven. 
Niets is leuker dan 10 dagen samen met je vrienden knotsgekke activiteiten doen! 
Aan sociaal contact, gebabbel, gegiechel... geen gebrek! #chiro
Maar nu is het aan dochterlief om al dit leuks mee te maken. Ik geef toe dat ik stikjaloers ben. 
De sfeer op het perron katapulteerde me onmiddellijk 20 jaar terug in de tijd. Maar nu stond ik daar als ouder maar de kamp'buik'kriebels waren nog precies hetzelfde! #nostalgie


Op kamp gaan betekent dat je zult moeten verkleden. Ik kreeg een lijstje mee van de leidsters.
Jouw dochter moet zich verkleden als vogel.
Er zijn zoveel vogels: kanarie, papegaai, merel, arend, koolmees,....
Wij, dochterlief en ik, konden niet goed kiezen. Knopen doorhakken is ook al niet echt mijn ding.
Toen ik in de Wibra rondliep, op zoek naar toffe attributen, zag ik een pakjes roze pluimen
 => FLAMINGO.... dat zou het worden! Wie zoekt die vindt!

Meneertje X vindt dat ik dit eigenlijk allemaal niet nodig want andere ouders stoppen ook geen uren in het naaien van verkleedkledij want de meeste vrouwen kunnen niet naaien of hebben helemaal geen machine.  Sorry Meneertje X maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Mijn koppie zegt tegen mij ik ga iets in elkaar frutselen DUS dan doe ik dat ook MAAR natuurlijk met heel veel plezier & liefde! Ik zit dan te glunderen, tijdens het naaien, achter mijn naaimachine. #beetjezot

Ik stikte haar achterpand (de rug) van het topje vol met pluimen: zie hier het resultaat!
Je had mijn naaikamer moeten zien na het aannaaien van al die pluimen #kippenhok
Al vraag ik me af hoeveel pluimen er na dit kamp nog vast zullen hangen?!!!







Ik hoop dat mijn lieve Flamingo zal stralen!!!

pluimen en kledij: Wibra 
diadeem: action


14 opmerkingen:

  1. Haha zalig! Mijn kleine meid wordt binnenkort 1 jaar en het thema is "flamingo". Misschien moet ik haar ook zoiets maken 😉
    Wikkelgatjes(eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ok, ok, je man heeft wel een beetje gelijk, maar deze coole flamingo outfit zal je dochter ongetwijfeld lang herinneren. Ik deed het enkele jaren geleden ook tot in de puntjes, maar met 9 tenues dit jaar, zocht ik vooral gemakkelijke oplossingen. En ik had geluk, ik kon nog eentje recycleren (http://issews.blogspot.be/2013/07/haar-eerste-galajurk.html ), ze vond het als bijna 13-jarige perfect als 'beauty'! Wat vliegt de tijd ... En ondertussen zijn die van ons terug thuis, super geamuseerd, schoon geschrobd onder de lakentjes ondertussen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lijkt mij lastig naaien die veren. Maar het ziet er leuk uit! Groetjes stipjes en datjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schitterend ! Ongewoon leuk !Een échte flamingo !
    EN : je hebt absoluut gelijk...en Mijnheer heeft ongelijk.
    Maar ik ben dan ook ( samen met mijn kleinkinderen) een ongelooflijke verkleed-fan !
    Ik ga ook graag mee in hun fantasie.
    (maar hou niet van de carnaval-randverschijnselen als zot doen en drinken en alles vies en vuil maken)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oh zo leuk seg! De dochter zegt hier net: Oh ik wil ook een flamingo zijn. Maar ik heb geen flamingo kostuum. Oh, ik wou dat, mama... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hier een Meneer met dezelfde mening....
    Nu vind ik het zelf ook wel zonde om veel tijd te steken in iets wat het kamp maar voor de helft overleefd dus ik zoek steeds de gulden middenweg (goedkope stof of uit de voorraad, eenvoudig patroon,...), en meestal weet de man des huizes dan nog alerlei attributen te vinden om de boel op te leuken. Perfect team!

    Heel leuk trouwens, zo'n flamingo-outfit. Zouden ze hier ook jaloers op zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een aanstekelijk enthousiasme bij jullie allebei en een super outfit!
    Wat zullen ze een plezier hebben op kamp.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super leuk gedaan! Hier wordt volgens manlief ook teveel tijd gestoken in verkleedkleren voor chirokamp. Dit jaar zijn het wel de klassiekers: piraten, cowboy en star wars. Voor het laatste thema moet ik toegeven dat ik het masker gewoon gekocht heb ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Moa zo tof!! Echt helemaal volgestikt met pluimen die achterkant!? Wauw! Ze zal schitteren als flamingo!

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerkingen, tips, leuke reacties?.... Laat maar horen!
Ik lees met plezier je opmerking!!!

SEARCH