Zoeken in deze blog

zondag 18 oktober 2015

Oh, boy! Chemise?!!

Bruyère... zo heet ze!

Het werd tijd, hoog tijd om deze bloes (button-up shirt) te tonen!
Lange mouwen, tailleband, platte kraag, mouwsplit & een rugnaad.
ALLES zat in het patroon van Deer & doe!
Het was alles of niets!

 

Chemise Bruyère
foto komt van hier

Enige dagen heeft het me gekost om dit patroon volledig op maat te krijgen.
Mijn BW (bovenwijdte) en KLHO (kleine heup omtrek) verschillen enorm van elkaar.
Keer op keer is het versmallen, nepen stikken ... 

De mouwen hadden ook een rare 'val' maar blijkbaar is dat 'in' want in de Knipmode 
stonden er een heleboel kleren met zulke mouwen.
 Misschien moet ik eraan wennen? Zou ook kunnen!
Kijk zelf maar eens: hier  of hier...
Wel, die rare val hóe leg ik dat gemakkelijk uit?
 Er zit precies een draai in en die vond ik persoonlijk niet zo mooi.
Aanpassen: de mouw werd dus aan de zijkanten versmald waardoor die 'val' sterk werd verminderd.



Gelukkig kon ik rekenen, voor al die nieuwe dingen, op een 'hulplijn'. 
Zij leert me de knepen van het vak en dit elke week opnieuw.
Ik weet haar strengheid, correctheid en eerlijkheid enorm te appreciëren & te waarderen!!!
Het maken van oefenstukken, in kleine lapjes stof, zit natuurlijk ook in het lespakket inbegrepen. 
Leren = oefenen!







 Na het oefenen, lostornen & zuchten kwam de langverwachte stof op tafel: jeans en katoen!




Ik draag deze lange blouse samen met een dikkere legging of strakke jeansbroek.
Zoals hier of hier of hier en zelfs hier.





Hoge laarzen, coole korte botjes, baskets, ...  Het kan allemaal!



Ja, zo'n patroon.... vind je helemaal tof of totaal een flop.
Overal zie je ze verschijnen in etalage, tijdschriften en modeboeken.


patroon: Deer & Doe - chemise bruyère

21 opmerkingen:

  1. Wauw. Echt. Wauw!!! Ik wil ook zo één, maar dat is nog te hoog gegrepen, vrees ik. Ooit...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauwh! Knap! Ik vind het in ieder geval TOP!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig echt waar amai . Staat je geweldig goed ook .

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heb het je gezegd é, behoorlijk indrukwekkend! Ik vind hem ook heel erg mooi en verdikke niet meer zo simpel om te maken toch! Knap wat jij allemaal van onder die naaimachine tovert! En jij die zei dat je niet van blouses houdt. Hij staat je echt heel erg goed! Ik vind het trouwens het allermooist met de korte (speelse) laarsjes :).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Knap gedaan zeg! Die moet ik ook ooit eens proberen maar die to-sew- lijst is al zo ellendig lang...
    Wikkelgatjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het modelletje zou ik er niet direct zelf uit gekozen hebben, maar jij hebt er natuurlijk het ideale figuurtje voor! Mooi maatwerk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi! Dat staat je geweldig goed!
    Waar volg je naailes, trouwens?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tine (alias Piepow), ik volg les in Roeselare CVO!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat staat de blouse je goed! En zo mooi als je het helemaal op maat kunt maken. Erg mooi, zou er ook wel een willen maken maar hou mij nu nog maar even aan snel klaar projecten ; )

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw, je staat er geweldig mee! Dat daar tijd in kroop, zie je zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Amai dat heb je echt prachtig gemaakt!die nepen geven dat hemdje iets specjaals,vind dat echt mooi!
    Dat hemd staat je echt super!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vind het accent in de andere stof er ook heel mooi bij. Dat geeft net dat extra. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Helemaal geweldig!! De stofkeuze alleen al! Super! Heel mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. prachtig. Echt! Zou er zo ook één willen. Ik hou dit patroon in mijn achterhoofd.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerkingen, tips, leuke reacties?.... Laat maar horen!
Ik lees met plezier je opmerking!!!

SEARCH