Zoeken in deze blog

zondag 11 mei 2014

Dat wordt zwieren en zwaaien!

BACK TO THE FIFTIES

Soms krijg je inspiratie door naar anderen hun werk te kijken!
Dat geeft een fijn gevoel want je energie begint te borrelen.
Toen ik Lieke - van bouquet of buttons -  haar versie zag was ik in de wolken.
Ik vond haar kleedje zoooooo mooi dat ik een tikkeltje jaloers werd en er ook eentje wou maken! Gelukkig had ik deze Knipmode in huis. Gewapend met potlood en patroonpapier ging ik aan de slag én dit met een glimlach van hier tot in Tokio!


Dit is mijn versie! Ik paste hier en daar - onder toezicht van mijn juf -  iets aan!
Ik tekende maat 40 uit. De bovenwijdte past dan perfect voor mij!
De zijpanden werden een beetje versmald.
De ruglengte werd verlengd met 1,5 cm.
De taillewijdte werd ook met één centimeter versmald. Jiehaaa, het zit als gegoten!



De enige moeilijkheid aan dit kleed was dat alles - de naden - moesten 'doorlopen'. Gelukkig was het een drukke stof en kon je de tekening NOOIT laten doorlopen!!!!

Het bovenstuk en de rok werden van elkaar gescheiden door een tailleband. Dus: extra controleren!

De zoom werd afgewerkt met de flanelsteek: deze steek maak je van links naar rechts.
Zie je de kapmouwtjes?
Zie je de blinde rits in de zijnaad?
Nee?? Dat is dan maar goed ook ;) 


Hier zie je goed de wafelstructuur in de stof.
Het is GEEN zwart maar donkerblauw!


Zou ik in deze jurk kunnen feesten?
Is dit wel een elegante jurk?
Is het niet TE...?
Ja, je leest het hé, ik moet mezelf wel nog overtuigen want zo'n soort jurk droeg ik nog nooit. 
Dit is ook de eerste jurk met prinsessenbelijning die ik maakte. Alweer een ervaring rijker! 
De kapmouwtjes werken het geheel verder af.
Ook zin gekregen om deze te maken?
Welke stof & kwaliteit zou jij kiezen? Ik ben wel benieuwd!!!!
Welke kleur / kleuren zou jij nemen?
Tips zijn steeds welkom!

foto van de blog: 'collie-collie' 
patroon: Knipmode juni 2013: hier te koop
               Ik kreeg zelf een vermelding op de Facebookpagina 
              van Knipmode!!!  
              Check hun pagina als hun reactie en dat van 201 
              anderen wil lezen!
              Wauw, wat een plaatje. De complimenten voor deze prachtige 
               uitvoering gaan naar Majella van de Putte!  Bekijk het patroon 
               uit de Knip hier: http://bit.ly/1lsqKAT

stof: Meky Shop te beerst
       Je kunt, deze gewafelde stof, ook via deze link online bestellen
        mocht die mooie grote winkel te Beerst net ietsje te ver zijn!

14 opmerkingen:

  1. amai wat een prachtige jurk. Ik zou hem zeker dragen om te feesten. misschien ga ik hem ook eens maken . En op je vraagjes .Je stofje is heel mooi en ik zou zeker ook iets met zwart en wit nemen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. JAAA!!!! Zeker dragen. Ik hou heel erg van dit soort jurken en hij staat je echt prachtig.
    Dus doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wauw!!! prachtig!!!
    http://lolomygirl.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige jurk!! Je staat er geweldig mee!! Jaloers, jaloers.... Laat dat feestje maar komen!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is super mooi en het staat je prachtig! Wauwie! Bedankt dat ik je inspiratie mag zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Waauw, echt prachtig! En je staat er fantastisch mee, zeker dragen dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Whaw dit is echt een parel van een jurk!! En het staat je super.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig, inderdaad mooier dan die in de Knip!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel tof! Ik wil 'm ook maken, maar ben bang dat hij niet gaat passen. Laatst deed ik alle moeite om patroon aan te passen nadat iemand mijn maten compleet had genomen. Keiveel aanpassingswerk aan patroon gehad en toch past het kleedje niet mooi aan. Mag ik je vragen welke confectiemaat jij meestal hebt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb de maat 40 overgenomen... maar in de winkel heb ik een 34 soms 36.
      Ik hoop dat je nog de moed zal vinden om je kleed verder aan te passen!

      Verwijderen
    2. Wow verbazend! Knip tailleert nochtans groot... Ik heb meestal 38 en nam bij Knip eens een 40 over en was veel te groot... Nu doe je mij nog meer twijfelen :o)

      Verwijderen

Opmerkingen, tips, leuke reacties?.... Laat maar horen!
Ik lees met plezier je opmerking!!!

SEARCH