Zoeken in deze blog

maandag 12 oktober 2015

Indigo? NEE, het is zwart!

Sweaterperiode!


Hoe omschrijven ze de indigo sweater ook alweer in LMV? 
Ingenieus, zonder zijnaden, vol karakter & voor jonge dames.  
Ik moet zeggen dat geen enkel woord overdreven is. Het klopt allemaal. 


Toen ik het patroon bekeek dacht ik 'oei, dat is niet zo simpel maar ingewikkeld'!
Daarmee bedoel ik om achteraf een aanpassing aan te doen: geen zijnaden waar je mee kunt werken.
DUS
ik kocht op het stoffenspektakel een goedkoop stofje.
Deze keer zou ik geen boordstof gebruiken maar mijn grote lap helemaal opgebruiken.
GOED plan, vond ik!


Het tesststofje  was perfect om te gebruiken voor een TESTindigo sweater.
De testfase verliep zonder veel ergernis. 
Alles verliep bijzonder vlot, veel vlotter dan ik had gedacht.


Misschien moet ik dan toch maar het woordje TEST weglaten?
Wat denken jullie?


Geen boordstof te zien!?
Ik werkte de zomen af met een tweelingsnaald. De hals, ja, daar tekende ik zelf een aangeknipt beleg voor. Helemaal niet moeilijk... en nee, je hoeft daar geen patroonstudie voor te volgen. Enkel een goeie kijk en een rustige geest .




Toen ik de trui aantrok en die verlaagde schouders zag, in de spiegel, moet ik inderdaad onmiddellijk denken aan die typische Japanse kledingstijl maar
 ook  aan een Japans sprookje: Miko en de zeeprinses.
Vaak vertel ik dit (lange) sprookje aan de kids.
Aangezien Valerie Boone dol is op Japan kent ze dit misschien ook wel?


patroon: valerie boone - indigo sweater
gebreide en/of tricotstof: van een vriendelijke Nederlander - stoffenspektakel

21 opmerkingen:

  1. Laat die 'test' inderdaad maar vallen! Alweer een prachtig exemplaar! Ik ken het patroon niet... Zal eens al mijn LMVs opnieuw grondig moeten doorbladeren!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schoon! Die zou ik hier direct dragen hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi, ik ben ook aan het twijfelen om die te maken. Lekker comfy en toch stylisch, maar die patroondelen zien er eerder Chinees dan Japans uit :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk als de test zo goed meevalt! Op naar nog een exemplaar :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk sweater! Staat je heel mooi.Echt mijn ding!Ik denk dat ik zelefde stfje heb liggen .

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk sweater! Staat je heel mooi.Echt mijn ding!Ik denk dat ik zelefde stfje heb liggen .

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat ziet er uit als een heerlijke sweater. Wat mij betreft kun je er woordje test inderdaad weglaten!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi! Ik vind m leuker dan de sweater in het magazine, stijlvol!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. staat j super! Laat die test dus maa rweg :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi gedaan! Het heeft inderdaad een leuke Japanse look.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. OOOH, hier is hij... en ik maar vragen vanmorgen of jij die zelf gemaakt had? Zal terug moeten bloglovin'en 's ochtends vroeg!
    Maar ik herhaal wat ik je deze morgen zei: Wat een toffe sweater in een stofje dat ervoor gemaakt lijkt! En die zakken vind ik super!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja, mooi! Geen testversie meer. Het lijkt me ook een gezellige trui, misschien ook eens eentje met lange mouwen voor als het heel koud wordt!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. WAUW! Ik vind hem heeeeeel mooi! Heb de trui ook gemaakt onlangs, maar moet er nog steeds over bloggen...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Laat de test maar weg... De trui is heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooie trui! Ik ben er hier ook aan bezig maar snap niet hoe je voorpand en achterpand moet combineren. Moeten de ronde bogen op elkaar bij stikken of niet?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die ronde bogen zijn de zakken dus die leg je m d goeie kanten tegen elkaar. Bij het voorpand leg je het gebogen achterpand netjes op h het gebogen voorp... netjes en ve speldjes steken!

      Verwijderen
    2. Oooh dankjewel! Zit er al 2 dagen op te vloeken :)

      Verwijderen

Opmerkingen, tips, leuke reacties?.... Laat maar horen!
Ik lees met plezier je opmerking!!!

SEARCH