Zoeken in deze blog

dinsdag 14 april 2015

Vakantie is... tijd hebben om een patroon aan te passen!!

Robe Sureau!


Vakantie... is zalig.
Vakantie... is patronen aanpassen.

Ik kocht het patroon 'robe sureau' van Deer & Doe.
Deze patronen kun je enkel online bestellen
via hun Franse webshop.
In sommige 'bakstenen'winkels kun je ze vinden.
Wie zoekt die vindt!

Gelukkig heb ik een goeie matenfiche.
Naailes volgen heeft alleen maar voordelen!!!

Ik tekende, met een grote glimlach, het patroon door.
Daarna... gewapend met schaar, papier en lat  ging ik aan de slag. GOGOGOGO!!!
Het lijkt eenvoudig maar reken- en denkwerk is hier zeker aan de orde. Patroonstudie is niet simpel!


 

Ik verlaagde de taille.
Ik heb een 'langere' ruglengte.
Telkens moet ik die verlagen.

Een kleedje dat zo helemaal boven je taille zit
lijkt ook op niets hé.
Nu, ja, persoonlijke smaken daar valt niet over te discussiëren!




Dit is mijn stappenplan:
- patroondelen litsen
- delen uitknippen
- in de pas steken
- kleed aantrekken
- verbeteringen aanbrengen 
(stof & patroon)
- afwerken
- kleed passen
Klaar is Kees!

Ik weet niet wat jullie allemaal uitsteken als je bezig bent met je patroon?!

4 opmerkingen:

  1. Chapeau dat je dat kan hoor!! Ik ben al blij dat ik een patroon tot een goed einde kan brengen :-)
    Ben al benieuwd hoe het eindresultaat er zal uitzien!
    En je hebt daar wel gelijk in: vakantie is zaaaaaaalig! Geniet er nog van...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, dat lijkt me inderdaad niet simpel. Ik heb er dan ook geen kaas van gegeten. Ik ben al zo benieuwd naar het eindresultaat...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wow chapeau hoor als je dat allemaal kan. Sinds mijn beroerte is rekenwerk en denkwerk niet voor mij weggelegd, gaat mijn kupke te boven. Och maar ik word al vrolijk van al die Tante Betsy jurken en wie weet maak ik ooit wel eentje na. Nu hou ik me aan lekker simpel werk, lappendekens maken...nou ja die zitten in de planning ;).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Knap dat je dat kan. Ik ben al blij als ik van een patroon tot een draagbaar kledingstuk kom. Hit or mis, want aanpassen dat is nog een stapje te ver.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerkingen, tips, leuke reacties?.... Laat maar horen!
Ik lees met plezier je opmerking!!!

SEARCH