Zoeken in deze blog

zondag 31 augustus 2014

Bronzen glitters!

Ik wou...

Al een paar keer had ik, op verschillende blogs, gelezen over patroontesters. Ja, dat moet toch leuk zijn! Om als eerste een patroontje te mogen naaien, bekijken, evalueren,...  Niet iedereen droomt daarvan maar ikke WEL!

Toen er in juni op de blog van Ienemiene een oproep verscheen twijfelde ik geen enkel moment! Onmiddellijk verstuurde ik een mail naar An van Ienemiene om me in te schrijven. Nog nooit eerder had ik getypt met gekruiste vingers.... stom hé! Ik hoopte, uit de grond van mijn hart, dat ik mocht deelnemen. Eind juni kreeg ik een mailtje terug: JIJ MAG HET JASJE TESTEN en binnenkort ontvang je het patroon! JOEPIE!! Mijn hart klopte in mijn keel. Ik kreeg het warm en mijn hoofd draaide op volle toeren.
Ik overliep direct de maandkalender en de openingsuren van DE stoffenwinkel. Yes, open!!
Geladen met stof, biaislint, naaigaren en knopen keerde ik terug naar huis. Eenmaal thuis dan begon ik alles pas goed te beseffen! Euforie werd twijfel! 
VERDIKKE, eind juni en in juli werd ik op school verwacht!
Ik moest mijn oude klas leegmaken en mijn materiaal sorteren: deze klus duurt zeker 4 dagen.
Mijn nieuwe klas moest geschilderd worden en daarmee zou ik zeker 2-3 weken zoet zijn.
Ikea... daar moest ik ook verplicht naar toe om spullen voor mijn nieuwe klas te kiezen :)
Als alles geschilderd was zou ik terug moeten poetsen & inrichten (banken naar boven sleuren, dozen ledigen, kasten vullen, decoratie maken, ...)
En als kers op de taart vertrokken we, in de maand juli, op reis => koffers pakken, boodschappen doen, ...
Met het schaamrood op mijn wangen stuurde ik opnieuw een mailtje, deze keer zonder gekruiste vingers, naar An! Ik kon onmogelijk het jasje in 8 dagen in elkaar boxen terwijl er zoveel te doen was. DILEMMA! Testen zou prutsen worden.  Een patroonprutser wou ik helemaal niet zijn dus ik annuleerde mijn deelname. Oh, ik was écht beschaamd. Gelukkig is An een lieve madam. Ze begreep me volledig en schrapte mij van de lijst.

In augustus lanceerde Ienemiene het patroon Maëlle.  Nu had ik wel tijd!!! OEF!
Met trots toon ik mijn versie!
De stof is opnieuw iets: love it of hate it!  Ik heb nu eenmaal, soms toch, een aparte stoffensmaak! Deze stof was een pareltje dat ik niet kon laten liggen.



Zalig... biaislint loopt mooi door!








Alle patroondelen zorgvuldig overgetekend.


Bewust, heel bewust, hield ik de binnenvoering eenvoudig. De stof met bronzen glitters is al druk genoeg. TE is nooit goed hé!

Wat vinden jullie ervan?
Geslaagd?
Hebben jullie ook al eens biaislint gebruikt in plaats van paspel?
Laat gerust een bericht na! Ik lees jullie reacties zo graag.

patroon: Maëlle van Ienemiene



9 opmerkingen:

Opmerkingen, tips, leuke reacties?.... Laat maar horen!
Ik lees met plezier je opmerking!!!

SEARCH