Zoeken in deze blog

woensdag 5 maart 2014

Sterren en gingerbread ~ Homemade Mini Couture

Oh, vakantie kan toch zalig zijn!

Wat doet Mazella zo allemaal?
- Speelt UNO met haar kinderen.
- Nodigt vriendjes uit van haar kids.
- Gaat op stap met of op bezoek bij een vriendin om dan uren te kletsen zonder dat er een stilte valt!
- Haar geld spenderen aan duurzame dingen.
- Geniet van het lekker weertje.
- Bakt iets lekkers samen met haar kinderen.
- Stapt eens te voet naar de winkel. 
- Naait, lockt en stikt de boel aan elkaar.
- ... ... 

Ja, het is al laat! Bijna middernacht.  Hij slaapt, mijn kleine deugniet...  Zijn tweede hemdje is KLAAR!
Ik ben benieuwd wat hij zal zeggen als dit hemdje verschijnt. Ik kan haast niet wachten.

stof: de Stoffenkamer - Steno
knopen: De Meky Shop te Beerst 


De knopensluiting.
Ik deed dit volgens het boek...
maar de jongenssluiting is
aan de andere kant!
Ik erger me niet ... maar misschien
zou ik het toch beter anders doen
in het vervolg???
Wat denken jullie?

Astrid-Fia legt het zelf zo uit:
Oorspronkelijk was het, heel vroeger, zo dat voor kleine jongens de knopen aan de ''meisjeskant'' stonden,om de eenvoudige reden dat kinderen -net als dames- aangekleed werden door dienstmeisjes. Daarom stonden de knopen in de tegenovergestelde richting dan bij de mannen,omdat dat makkelijker was voor degene die de knopen moest dichtdoen,''met de hand mee''.

=> Leuk toch op deze dingen te weten!  Zulke weetjes vind ik SUPER!
     Bedankt Astrid-Fia voor jouw reactie!

3 opmerkingen:

  1. Een echt zomers stofje. Je kleine man zal stralen in dit hemdje! Echt heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik hoorde pas voor het eerst over jongens/meisjes sluiting op de naailes en geef eerlijk toe dat ik er eigenlijk niet op let (alleen op de naailes dan) omdat ik het meestal ook gewoon vergeet welk het weer is voor de jongens en welk voor de meisjes, denk nu niet dat mensen daarover gaan struikelen

    mooi hemdje (en de zelfde stof ligt hier klaar voor een theo hemdje van te maken (eerst een profversie voor de juiste maat)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oh,.. bedankt voor je tip/reactie! Het is een zalig patroontje waar je oneindig veel mee kan doen.. Ik zou de volgende keer wat paspel de kraag stoppen.

      Verwijderen

Opmerkingen, tips, leuke reacties?.... Laat maar horen!
Ik lees met plezier je opmerking!!!

SEARCH